Jak prosto zyskać lojalność klientów?
Nie oceniamy książki po okładce, ale alkohol po opakowaniu już tak. Coraz więcej konsumentów myśli przy zakupach – obok stałych parametrów takich jak jakość i cena – o estetyce produktu. Sprzedawca oczywiście nie ma wpływu na to, jaką etykietę czy opakowanie fabryczne ma towar, ale może decydować o tym, jak zakupiony produkt będzie prezentować się w momencie płatności przy kasie. Elementy dekoracyjne dołączone za darmo do zakupionego alkoholu będą miłym gestem, bez wątpienia budującym lojalność i emocjonalne zaangażowanie klientów.
Papier z kokardą
Subtelna dekoracja zakupionego alkoholu nie musi wiązać się wyłącznie z „pakowaniem na prezent”. Zwłaszcza, że to technika bardzo prosta, szybka i tania, przy czym bardziej efektywna niż odpłatna dekoracyjna torba. Owinięcie butelki szarym papierem z kokardą ze sznurka jutowego nie tylko będzie wyglądać prosto i elegancko, ale wpisze się w potrzebny i modny trend eko. Oczywiście można użyć także wszelkiego typu wstążek materiałowych i dobrać ich wielkość do wielkości zakupionego alkoholu. Można również pomyśleć o jeszcze bardziej spersonalizowanej komunikacji z klientem i nadrukować na papierze życzliwy komunikat połączony z firmowym logotypem.
Atrakcyjna zawieszka
Sposobem na indywidualne podejście do klienta, a tym samym przywiązanie go do swojej marki będą także proste zawieszki dołączane do każdego zakupu. Papierowa etykieta przywiązana do butelki kolorowym sznurkiem z tekstem typu: „dziękujemy za zakupy”, „dobrego dnia!” czy „miło, że nas odwiedziłeś” będzie tak samo dobrze działać jak każdy gratisowy gadżet dołączony do opłaconych już zakupów.
Worek z tkaniny
To dekoracyjne opakowanie o nieco wyższym koszcie, ale zawsze można go używać wyłącznie przy zakupach alkoholi premium. Dobrze sprawdzi się popularny worek z juty czy bardziej wyróżniający się – z aksamitu lub weluru. Zapakowana w taką tkaninę butelka przewiązana wstążką będzie prezentować się bardzo stylowo. I, ponownie, jeśli nadrukujemy na niej znak firmowy – będzie równocześnie skutecznym nośnikiem reklamowym.
Kartonowe pudełko
Najdroższym rozwiązaniem, ale też zarazem bardzo minimalistycznym, będzie zapakowanie alkoholu w kartonowe pudełko, dostępne w różnych wariantach kolorystycznych. Jeśli nie dysponujemy dużym budżetem, możemy oferować je wyłącznie przy zakupach powyżej określonej, odpowiednio wysokiej kwoty.
Gdzie kupić?
Wszystkie wymienione materiały dekoracyjne można znaleźć w stacjonarnych lub internetowych hurtowniach: opakowań, papierniczych lub dekoracji. Większość jest też dostępna w sieciach sklepów budowlanych. Koszt opakowań jest różny, dla przykładu worki jutowe można kupić w cenie 3-5 zł za sztukę, worki welurowe 5-9 zł za sztukę, a pudełka 6-12 zł za sztukę. Jeśli myślimy także o dedykowanym napisie lub nadruku, warto zwrócić się do firmy zajmującej się produkcją gadżetów reklamowych – przygotuje ona ofertę dla konkretnej liczby sztuk oraz rodzaju znakowania.