Jak sprzedawać alkohol, nie obniżając jego cen?
Niemal każdy klient i każdy konsument lubi gratisy, a praktyczny i dobrze wyglądający gadżet to doskonałe wsparcie sprzedaży. Upominki towarzyszące zakupom alkoholu można zyskać podczas akcji promocyjnej bezpośrednio od przedstawiciela handlowego lub dystrybutora. Można także wykorzystać własny budżet marketingowy i zakupić je samodzielnie na przykład w hurtowni materiałów reklamowych. Sprawdź, jakie gifty sprzedażowe sprawdzą się do piwa, wina oraz alkoholi mocnych.
Gratisy do piwa
Jeden z bardziej funkcjonalnych gadżetów do piwa to po prostu otwieracz. Najtańszy otwieracz to kwota zaledwie ok. 0,60 zł za sztukę. Dla fanów kupowania wielu sztuk piwa dobrym gratisowym gadżetem będzie kartonowa lub filcowa torba z przegrodami, torba-transporter (6-30 zł). Nigdy dość też odpowiednich naczyń do kosztowania piwa, czyli szklanek i pokali. Tutaj ceny wahają się od 2 do 15 zł za sztukę.
Gratisy do win i szampanów
Przenośny, prosty, elegancki cooler na butelki w postaci chłodzącej torebki będzie bardzo pragmatycznym upominkiem, dzięki któremu zakupiony alkohol będzie jeszcze lepiej smakował. I to nie jeden raz, bo cooler jest wielkokrotnego użytku. Przeciętna cena gadżetu to ok. 10 zł. Oprócz tego oczywiście równie dobrze sprawdzą się kieliszki, korkociągi, karafki czy stojaki. A ich rozpiętość cenowa to od 3 do 30 zł za sztukę.
Gratisy do alkoholi mocnych
Oryginalnym i bardzo popularnym gratisem dołączanym do alkoholi mocnych są kamienie lodowe, które stanowią nowocześniejszą wersją tradycyjnych form na kostki lodu. Kamienie lodowe wykonane są ze steatytu, można je schładzać w zamrażalniku. Koszt takich kostek to ok. 10-20 zł. Można je dodać przy okazji zakupu whisky lub koniaku.
Kolejnym pomysłem jest shaker barmański, który z pewnością przypadnie do gustu wszystkim fanom kolorowych drinków i koktajli (cena: 15-25 zł/sztuka). Dobrą i ekonomiczną propozycją do drinków jest także zestaw słomek papierowych, bambusowych lub metalowych (cena: 6-12/ok. 10 sztuk). Mogą być minimalistyczne, w jednym modnym kolorze, np. złotym lub miedzianym.
Bardzo efektownym gadżetem dla klientów zaopatrujących się w mocne alkohole mogą być „zakręcone okulary” – wykonane z ekstremalnie długiej słomki, której jedną końcówkę wkłada się do szklanki z drinkiem, a drugą do ust (cena: ok. 5 zł za sztukę). Radość z konsumpcji – gwarantowana!