Jakie likiery warto mieć w sklepie i jak je eksponować?
Aromaty owocowe, ziołowe, mleczne, karmelowe bądź korzenne – to wielka siła likierów, po które sięga się bardzo chętnie jesienią i zimą. Mocno kojarzą się z smakiem trunków wyrabianych domowym sposobem według tradycyjnej receptury. Można je podawać jako aperitif, składnik drinków czy koktajli, a także sauté do deserów. Są też pysznym dodatkiem do kawy czy herbaty. Przy tak szerokim wachlarzu zastosowań i nie dziwi wysokie zainteresowanie konsumentów tym trunkiem. Sprawdź więc, jakie likiery sprzedają się najlepiej.
Likiery – które wybrać
Według badań Nielsena Polacy najchętniej smakują likiery premium na bazie mleka. Największym hitem w tej kategorii są te o smaku słonego karmelu. Wielką popularnością cieszą się także smaki: cytrynowy i irish cream. Mniejsze zainteresowanie niż dotychczas odnotowały kawowy i jajeczny. To jednak smaki tak flagowe, z szerokim gronem wiernych entuzjastów, że zdecydowanie warto je mieć w ofercie swojego sklepu. Tak samo jak inne likierowe klasyki: Amaretto, Sheridan’s czy Baileys. Dobrze jest też zaopatrzyć także w Blue Curacao, Jagermeistera czy Becherovkę.
Mocnym trendem jest także powrót do polskiej klasyki, wykorzystującej w procesie produkcji składniki naturalne. Najczęściej i najchętniej kupowanym polskim likierem jest Krupnik, na bazie miodu, ziół i przypraw. Równie dużą sprzedaż odnotowuje Soplica Staropolska, na przykład z czarnej jeżyny czy głogu.
Likiery – jak eksponować
Likiery to tak zwane produkty wyglądające – świetnie prezentują się na regale, dzięki charakterystycznym butelkom. Powinno się je zatem układać na wysokości wzroku, czyli na najwyższych półkach. Przyjęła się zasada, że likiery wraz z wódkami kolorowymi umieszcza się za ladą na półce po lewej stronie w drugiej kolumnie. W kolumnie przed likierami znajdują się whisky i koniaki, a w kolumnie po – wódki czyste.
Likiery też często występują w zestawach, na przykład ze szklanką, miniaturką czy nawet karafką wówczas – jeśli masz tylko taką możliwość – zrób z nich wyspę zakupową i wyeksponuj na dużym standzie lub displayu.
ŹRÓDŁO
Portal Spożywczy